W dobie aut hybrydowych i elektrycznych, mówi się o upadku samochodów z silnikiem diesla. Jeszcze gorzej jest z przypadkami pojazdów z napędem na LPG/CNG. Do niedawna bardzo popularne paliwo w Polsce przeżywa regres. KIA zdecydowała się jednak pójść na rękę fanom taniego paliwa.
Czemu gaz przestał być popularny? Nie ma ku temu jasnych przesłanek. To dalej bardzo tanie i ekologiczne paliwo. Najpewniej wypiera go powoli motoryzacyjna moda na alternatywne paliwa. KIA nie zapomniała jednak o oszczędnych użytkownikach. Poza tradycyjnymi silnikami i hybrydą, w opcji jest też silnik z zasilaniem LPG.
Wiadomo, że na silnik z fabryczną instalacją gazową przyjdzie nam jednak poczekać do trzeciego kwartału 2020 roku. Samochód ma być w tej wersji bardzo oszczędny (ok. 6 litrów gazu), a system nie będzie niszczył silnika. Na oceny przyjdzie jednak dopiero czas! Najpewniej instalacja szybko zwróci się jednak w cenach paliwa, bo nawet dopłata 15 000 złotych do silnika z taką instalacją, po 4 latach już będzie na siebie zarabiać!